יום ראשון, 30 בינואר 2011

התקף חרדה מבורך


יש המאמינים שמכל דבר רע צומח משהו טוב. המאמינים האלה מתחלקים לשתי קבוצות :
כאלה עם שרוואל כתום  שחזרו לא מזמן  מהטיול במזרח,  וכאלה שלא מצאו עבודה נורמלית והחליטו להיות מטפלים הוליסטים. אני באופן אישי לא נמנה על אף אחת מן הקבוצות הנ"ל ומעדיף שממשהו טוב יצמח משהו עוד יותר טוב,  וכך היה המקרה הבא.
גם אני כמו כל מתבגר בגילאי השלושים עברתי התקף חרדה ואף למדתי לזהות את סממניו ולא להתרגש מהתקף לב פוטנציאלי בדמות תעוקת חזה, יובש בפה, וזיעה קרה  לא עלינו. בהזדמנות זו אוסיף כי אינני אדם חרדתי , כלל וכלל לא אבל גם לי יש רגשות.

בקיץ שעבר ביקרתי בדרומה של איטליה, אינני הולך להכביר מלים על האוכל המצוין שאכלתי, הנופים  המרהיבים,  על הרדיפה היומיומית אחר הפרושוטו המושלם, ההתעקשות לחצות את כל רומא על מנת להגיע למנת הטירמיסו הטובה ביותר ,לא את כל זה אם תרצו תוכלו לראות בסרטון surprising italy . מה שכן, אני אתמקד בטיפשותי  להחליט שלא אני אמצא את המסעדה היומית  בה נסעד בערב אלא המסעדה צריכה למצוא אותי.
בתשעה מתוך עשרת הימים זה הצליח יופי עד לאותו הערב שקיבלתי כבר  שברי מאמץ ברגליים ,וזוגתי איבדה את ההכרה לסירוגין מרוב רעב .אף אחת מבין עשרות המסעדות שעברתי עליהן ובדקתי את תפריטיהן הלוך ושוב אף לא אחת קראה לי "בוא כנס אלי".
ברונדל החמישי  שמעתי יללה קטנה "פסס בוא כנס..."  מה"חצר של מריו". טרטוריה  קטנה, כמה שולחנות בחוץ ומריו  מלצר עב כרס שהושיב אותנו באלגנטיות של פיראט סומאלי ואמר שהוא חוזר עוד רגע.
בזמן הזה הזמנו בקבוק מים מינרלים מוגזים קלות ועיינו בתפריט ,בזמן הזה גם הסתננה לה תעוקת חזה קלה, זיעה קרה,יובש בפה  ואי נוחות משווע מן המקום בו אני נמצא, סימנתי לזוגתי שפה כנראה לא נסעד ,הזמנו חשבון מריו סינן משהו באיטלקית והסתלקנו עם ליטר וחצי מים מוגזים קלות משקשקים בבטננו (פרייה... אחרי הכל ...לא נשאיר).
אט אט ההתקפון הקל התחלף בצורך עז להשתין, נכנסו לפיצרייה שמנונית, עשינו את מה שצריך היה לעשות ועל הדרך גילינו את פלא הבריאה ARANCINI  DI  RISO ,   ובעברית כדורי אורז איטלקים ושיהיה יותר ברור הדבר הכי קראנצ'י וטעים שאי פעם תכניסו לפה שלכם .
עם בשר, עם מוצרלה ,עם בשר ומוצרלה ,רק עם פרמז'ן, בלי כלום, זו הייתה התאהבות ממבט ראשון!
אז הנה הדבר היותר טוב שצמח לכם מהדבר הטוב שקרה לי, מתכון קליל ופשוט להכנת הכדורים הממכרים האלה.











כוס אורז עגול (כמו של ריזוטו)
2 ביצים
150- 200 בשר טחון
200 גרם פרמז'ן
כמה עלי בזיליקום
מלח
פלפל שחור
פירורי לחם
שמן לטיגון

ניתן כמובן להוסיף כל מרכיב אחר שאתם אוהבים מעשבי תיבול, ירקות וכל תוספת אחרת.

אופן ההכנה:
את הבשר הטחון מטגנים לא יותר מ 3-4 דקות (הוא עוד ייכנס לטיגון נוסף)
מכינים תערובת משתי הביצים, הפרמז'ן, עלי הבזיליקום, מלח פלפל לפי הטעם ושמים במקרר.
את האורז מבשלים כרגיל, רגע לפני שנגמרים המים מורידים אותו מהאש ומוסיפים לו את התערובת שהכנו, מערבבים במהירות ע"מ שלא תיווצר לנו חביתה. לאחר מוסיפים את הבשר ולמקרר לשעה.
מן התערובת צורים כדורים בינוניים.


מצפים אותם בפירורי הלחם ומטגנים בשמן (גובה 2-3 ס"מ) עד להזהבה





 מוציאים בזהירות ובתיאבון!



2 תגובות:

  1. אהבתי.
    אשמח לקבל עדכונים למייל שלי:
    avner_r@012.net.il

    השבמחק